maandag 30 mei 2016

Skinny Sinner: Chocolate Fudge -klaar in tien minuutjes-


Jullie hebben me een weekendje niet gehoord! Niet omdat ik geen eten klaarmaakte, maar omdat ik eventjes een echte break nodig had, uit de hele digitale wereld. Heerlijk om eventjes de laptop aan de kant te laten en m'n gsm met een lege batterij door de dag heen te laten worstelen.

Mr. Foodie organiseerde een ontzettend leuke bbq voor zijn vrienden, en het enige wat ik moest doen, was genieten van al dat fijns in onze tuin.
Op zondag werd ik dan weer overrompeld door de fijne taarten-workshop waar ik langs ging. Dat verslag krijgen jullie vanavond! Mét een lekker receptje bij.
Nu eerst een héérlijk toetje. Eentje die je zo in elkaar blendert én opeet. Chocolade-fudge-bites. Volgens mijn proevers lijken ze héél erg op truffels. Volgens mij lijken ze heel erg op brokjes hemel die smelten op je tong. 
Zo klaar! 
Ingrediënten:
- 1 cup cashewnoten, geweekt
- 1/3 cup kokosolie, op kamertemperatuur
- 1/4 cup cacaopoeder of carobe (Hou je van een echte pure smaak, ga dan voor cacao... Heb je meer zin in Nutella-taste? Dan is carobe meer je ding!)
- 1/4 cup ahornsiroop
- 1/2 tl zout
- 1 vanillestokje 
How to:
- Verbrijzel het vanillestokje op een hele hoge snelheid in je blender, tot poeder.
- Haal dit even uit je blender.
- Meng nu de cashewnoten samen met de ahornsiroop, het zout, de kokosolie tot een gladde witte massa.
- Voeg de cacao en de vanille toe.
- Stop pas met blenden als je een fluweel-zacht resultaat hebt.
- Giet het geheel in een vierkant bakblik en laat 30-40 minuten opstijven in de diepvriezer.
- Snij in blokjes.
- Je kan ze onmiddellijk opeten, maar ook gewoon heel erg lang al vriezend bewaren... up to you! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten