woensdag 27 januari 2016

BEAUTIFUL BREAKFAST: ontbijten voor energie, met een citrus-ginger chia pudding!


Ik meld jullie met veel plezier dat mijn laatste examen van deze semester is ingediend! Oh, nu kan je een uitrusten? Verkeerd gedacht, dat past nog voor een lange tijd niet in mijn woordenboek.
Het grootste nadeel hiervan is dat ik minder tijd kan doorbrengen in mijn natuurlijke habitat: de keuken.

Met veel liefde heeft mijn mister foodie er de laatste weken voor gezorgd dat er een maaltijd op tafel kwam. Thanks, lieve schat, maar af en toe wil ik toch wel terug mijn plekje veroveren hoor!
Dan maar vroeger op staan om een heerlijk ontbijtje te maken! Maar deze chia pudding is eigenlijk het best als een overnight breakfast. Zalig, slapen terwijl je ontbijt al klaar staat in de koelkast.
Hebben jullie ook zin in een ontbijtje met pit, dat je direct wakker schud en waarvan je de dag toe lacht? Wie niet!

Voor welk ontbijtje springen jullie met plezier uit bed?


Wat heb je nodig?
voor 1 pers.

  • 1 kopje plantaardige melk, ga best voor een zoete zoals spelt of haver.
  • 4 eetlepels chia zaad
  • een klein stukje gember, kan je naar smaak toevoegen
  • zest van 1 sinaasappel
  • sap van 1 sinaasappel
  • optioneel voor de zoetekauwen: 1 eetlepel rijstsiroop/maple syrup
  • toppings zoals gojibessen en pistache noten of gedroogde abrikozen en pecannoten, of....

How to?

  • Rasp de gember fijn.
  • Meng deze met de melk en het sap.
  • Roer de chia zaadjes en de rijstsiroop er onder.
  • Zet in de ijskast voor min. 2 uurtjes, de hele nacht is het beste.
  • 's morgens bestrooi je de pudding met de toppings.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten