maandag 18 januari 2016

BEAUTIFUL BREAKFAST: dit is een het-is-koud-dus-we-blijven-binnen-ontbijtje, maar ook lekker als het wat warmer is! #boekweit

Wat een ochtend! Alles is wit, wit, wit en kraakt, de winter is er. Stiekem ben ik toch een beetje blij dat ik vandaag het huis niet uit hoef. Ok, ik ben het studeren meer dan beu en mijn hoofd ontploft maar als er 1 ding is dat ik nog meer haat dan is het vrieskou.

Beste koningwinter, dit hoeft allemaal niet voor mij! Ik blijf dus vandaag met mijn neus in de boeken terwijl ik de buren al vloekend hoor krabben aan hun autoruiten. Maar eerst een lekker ontbijtje......

Mijn weegschaal is stuk, dus ik het op gevoel gemaakt. Mijn excuses dus als de verhouding niet volledig kloppen. Voeg gewoon dingen toe tot het van smaak perfect is voor jou ;)

Tip: Is het te vloeibaar? Mix er dan gewoon wat boekweitkorrels door die nog niet geweekt hebben of water havervlokken.

Wat heb je nodig?
voor 1 grote portie

  •  1 eetlepel kokosolie
  • 1 banaan
  • 2 medjoul dadels
  • 2 eetlepels Griekse yoghurt, de echte a.u.b.! Of natuurlijk plantaardig voor de fulltime vegans onder ons.
  • 4 eetlepels geweekte boekweitkorrels
  • 1 eetlepels boekweitkorrels
  • 1/2 handje gemengde noten of noten naar keuze

How to?

  • De 4 eetlepels boekweitkorrels laat je een nachtje weken in water, giet ze daarna af.
  • Doe dit in de blender en voeg de banaan, kokosolie, dadels en yoghurt en noten erbij.
  • Mix tot een mooi geheel.
  • Roer de resterende boekweit eronder.
  • Versier naar keuze met bv. banaan en cacao nibs.

2 opmerkingen:

  1. Hey!
    Dit ziet er echt heeeeeerlijk uit!


    Liefs Astrid (Timeless Elegance)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tnx! het ziet er niet enkel zo uit, maar het is ook echt lekker ;)

      Verwijderen