zondag 20 december 2015

SUNDAY SMOOTHIE: Ready for the christmas brunch?! Cherry-Chocolate smoothiebowl, delightful!


Naar de supermarkt gaan rond deze dagen is geen pretje. Iedereen schuifelt - of misschien zelfs nog trager- door de gangen, hele rijen aan de kassa en overal reclame voor grote kalkoenen of winterbbq's.
Maar toch verheug ik mij steeds op de groenten-en-fruitrayon. Why? Nu vind je er allerlei exotische vruchten die lijken op dingen die uit de ruimte komen. Er ligt massa's fruit met namen die je doen denken aan onbewoonde eilanden en palmbomen. Ik heb me dan ook even laten gaan ;)

De 2 topfavorieten? Cherimoya, niet de naam van één of andere tiener popdiva, maar een mega-zoete vrucht. Niet direct mijn ding, want mijn haar komt recht staan van mega zoet, maar mister foodie was er gek op. Voor mij was de topper: de stekelige kiwano. Binnenin vind je kleine eetbare pitjes met een laagjes rond, zoals een passievrucht. Het smaakt een beetje naar komkommer maar toch wat zuurder en zoeter tegelijk. Moeilijk om uit te leggen, gewoon proeven die handel!

Het spijtig aan deze nieuwigheden is dat ze niet lief zijn voor je portemonnee. Ik heb ze dus lekker puur opgesmuld en niet verwerkt in een receptje voor jullie.

Geen receptje dan vandaag denken jullie? Oh jawel, want ik ben ook nog snel langs de diepvriesrayon gegaan voor kersen.

Prettige zondag foodies!

Wat heb je nodig?

  • 1/2 Doosje bevroren kersen
  • 1-2 eetlepels cacaopoeder
  • 1 banaan (mag bevroren als je meer een ijsstructuur wilt)
  • 1 klein scheutje plantaardige melk

How to?

  • Doe alles in je blender en mixen maar!
  • Serveer met cacaonibs, chiazaad, kokosrasp,....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten