donderdag 3 december 2015

OH MY OATS: Nog pannenkoeken?! Met pompoen?! Oh ja! #breakfast #vegan


Je moet er wat voor over hebben om een echte foodie te zijn. Dat dacht ik toen ik gisteren om half 7 's morgens pompoen stond te snijden. Ja, ik wou eens wat anders als ontbijt, dat had ik de nacht ervoor voor in bed beslist.
Ik wou iets warm en met veel smaak! Toen viel mijn oog op die mooi oranje pompoen. 'Jij gaat voor heerlijke pannenkoekjes zorgen' zei ik tegen de pompoen, die al weken in mijn ijskast lag. En ik had gelijk hoor!

Ik heb de pompoenpuree zelf gemaakt door geroosterde pompoen in mijn vitamix te gooien. Als je dit op voorhand doet met een hele pompoen bespaar je jezelf heel wat tijd 's morgens en kan je het ook voor andere recepten gebruiken.

Heeft jou blender heb begeven of ben je op zoek naar onmisbaar exemplaar voor een echte foodie? Kijk dan zeker even naar de nieuwe vitamix blender op theblender.be. Tot 31 december kunnen wij jou een kortingscode bezorgen -OMG echt waar?!
Stuur ons een mailtje via Facebook.
Tip: Kies voor de crèmekleurig, voor een retro-touch in je keuken ;)


Wat heb je nodig?

  • 1/2 kopje pompoenpuree (geroosterde pompoen in de blender)
  • 1 kopje havermoutmeel
  • 3/4 kopje speltmelk
  • 1 theelepel koekkruiden
  • 1 eetlepel lijnzaad
  • 2 eetlepels maple syrup
  • 1 theelepel appelazijn
  • 1/2 theelepel bicarbonaat

How to?

  • Gooi alles  samen in je blender.
  • Bak kleine pannenkoekjes in een koekenpan met wat kokosolie.
  • Serveer met maple syrup, noten, banaan,.....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten