dinsdag 17 november 2015

SKINNY SINNER: Pumpkin pie for Thanksgiving! #vegan #pumpkinizeit


Wij, Belgen, zitten al volop in Sinterklaassfeer. Overal kan je op de schoot van deze goede man gaan zitten!  Natuurlijk... enkel voor de kleintjes! Alhoewel,  ik denk dat de Sint geen neen zegt tegen de vrouwtjes! ;)
Diegene die geen kleine kinders hebben rondlopen,  slaan de Goedheilige gewoon over, en durven nu zelfs al in Kerstsfeer zijn! Ja hoor, ik heb de eerst kerstbomen al zien opduiken en de decoratiewinkels meppen je om de oren met kerstballen en slingers.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook al uitkijk naar de dag dat de eerst noten van de kerstliedjes, uit de boxen komen op mijn werk!



De Amerikanen hebben dit slimmer bekeken, zij hebben er gewoon nog een feestdag eind november bij geplakt, Thanksgiving. Zo kan je gerust 2 maanden in volle feest en gezelligheidssfeer blijven zonder te worden bekeken als complete feestjesgek. Oké, dit was waarschijnlijk niet helemaal hun bedoeling, maar toegeven het is handig voor liefhebbers van goed-gevulde-feestdagen!

Thanksgiving roept bij mij direct beelden op van een grote kalkoen in het midden van de tafel. Dit is dus een complete no-no voor veggies zoals wij. Dan maar uitkijken naar het dessert, Pompoentaart!
Ik heb nog nooit the real deal gegeten, dus kan niet vergelijken. Maar in mijn ogen en smaak is ze zeker geslaagd!

Alvast een Happy Thanksgiving volgende week ;)

Wat heb je nodig?

Voor de korst heb ik dit receptje gebruikt en wat kaneel toegevoegd. Ik heb dit ongeveer een 10 minuutjes laten bakken alvorens de vulling toe te voegen. Volgens mij ook super lekker als je de amandelen vervangt door pecannoten!

voor de taartvulling
  • 1 kleine pompoen
  • 1/3 cup kokosbloesemsuiker
  • 1 blik kokosmelk uit de koelkast (gebruik enkel het hard geworden deel)
  • 2 eetlepels arrowrootpoeder
  • Merg uit 1 vanillestokje
  • Lijnzaad ei ( Meng 2 eetlepels gebroken lijnzaad met 2 eetlepels warm water en laat even weken)
  • 4 eetlepels maple syrup
  • 3 a 4 stukjes kruidnagel
  • nootmuskaat
  • gemberpoeder
  • véél kaneel
  • Handje pecannoten

How to?

  • Snij de pompoen in 4 en lepel de pitjes en draadjes eruit.
  • Leg de stukken met de schil naar boven, in een ovenschaal met een bodempje water.
  • Zet in de oven op 180 graden tot het vruchtvlees gaar is.
  • Gooi de pompoen en alle kruiden in je blender en mix tot een egale puree.
  • Kruid gerust bij naar smaak.
  • Van deze puree neem je 2 grote cups en de rest zet je opzij voor een ander receptje.
  • Voeg bij je pompoen puree de andere ingrediënten en mix in je blender.
  • Haal je taartbodem uit de oven en giet de vulling er in.
  • Leg de pecannoten erboven op.
  • Bak in de oven op 180graden voor ongeveer 50minuten.
  • Laat afkoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten