woensdag 7 oktober 2015

SKINNY SINNER: Speculaas en banaan in een cakeje? #Hazelnutinthebackground #GeenSintwelSpeculaas #Yummie!


Ik doe lekker m'n zin! Altijd! En als ik zin heb om de Sinterklaas-toer op te gaan doe ik dat gewoon! Ook al is het helemaal nog geen Sinterklaastijd! 
Dit weekend kwam ik in de supermarkt en botste ik op de eerste chocolade-mannetjes! Mijn kinderen draaiden door het dolle heen: "De Sint komt bijna!". Voorzichtig bracht ik aan dat die dag écht nog wel eventjes weg bleef, maar dat we de periode tot die tijd wel lekker konden overbruggen. Nu, om eerlijk te zijn, ik zie het niet helemaal rooskleurig om mijn kids van begin oktober tot begin december -of eind december?- vol te proppen met suiker, speculaas en chocolade. Dan maar op zoek naar lekkers voor tussendoor! 

En zeg nu zelf, wie houdt er niet héél veel van speculaaskruiden? Ik wél. En eerlijk, dat is een van de dingen die ik, in mijn suikervrij dieet, echt heel erg mis. Speculaas, gedoopt in een tasje koffie. Hm. Als kind kon ik een heel pakje naar binnen werken.
Vandaag ging ik aan de slag met de producten die ik in huis kon vinden. Van hazelnoten maakte ik meel (miiieeet... blenderen!), wat bananen als ei-vervangers, kokosolie en speculaaskruiden!  


Volgens mij zijn ze nog lekkerder met verse bosbessen of stukjes RAW chocolade. Een simpel, heerlijk, kaneelrijk cakeje? Yes! Geslaagd! 


Ingrediënten:
- 100g hazelnootmeel
- 100g speltmeel
- 1tl wijsteenbakpoeder
- 4 grote el kokosolie
- 2el ahornsiroop
- 2el speculaaskruiden
- 3 grote rijpe bananen, in stukjes

How to: 
- Meng het hazelnotenmeel met het speltmeel.
- Blend de bananen samen met de ahornsiroop, het bakpoeder, de speculaaskruiden en de kokosolie tot een dikke opgeklopte massa. Neem je tijd! Hoe luchtiger dit beslag, hoe luchtiger je cakeje.
- Mix het beslag met het meel. 

- Voeg extra vulsels toe zoals cacaonibs, bessen, ...
- Vul een muffinbakblik met telkens 1grote eetlepel beslag per cakeje.
- Bak het geheel een half uurtje op 180 graden en klaar! 


Lekker! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten