zaterdag 10 oktober 2015

POWER BREAKFAST: Beet & sweet potato eggs!! #English breakfast


Op een hotelvakantie komen we het allemaal tegen: een echt English breakfast! De  traditionele Britten hebben echt een totaal ander beeld op ontbijten dan ons: bonen in tomatensaus, worstjes, eitjes,.... Natuurlijk mogen we ook de hash browns niet vergeten, dit zijn gebakken aardappelen . Jawel, als ontbijt! Dit lijkt me zwaarder en moeilijker te verteren dan mijn feestmaaltijden.


Maar op een zondagmorgen genieten we toch allemaal eens graag van een uitgebreider ontbijtje. Als de temperaturen dan al aan het dalen zijn, snak ik ook vaak naar een warm ontbijt.
Deze ochtend (zaterdag is deze week mijn zondag) heb ik deze heerlijk gezondere versie van hash browns met een eitje geprobeerd.
Natuurlijk konden de rode bietjes hier niet ontbreken voor een herfstsmaak en een super mooie kleur!

Wat heb je nodig:

  • Zoete aardappel
  • Rode biet
  • 1 ei
  • 1 eetlepel verse peterselie

How to?

  • Snij je biet en aardappel in kleine blokjes. Ik heb blokjes gesneden tot de bodem van mijn kleinste pannetje bedekt was.
  • Kook je biet en aardappel in een klein pannetje tot ze beetgaar zijn.
  • Giet af en bak in de pan met een beetje kokosolie.
  • Na enkele minuten doe hierover de peterselie en je eitje.
  • Laat nog verder bakken tot je eitje klaar is.
  • Goedemorgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten