donderdag 8 oktober 2015

MENU MANIA: Meer planning en organisatie! #menu #nowaste



Zoals eerder al gezegd, ben ik echt niet de beste in het plannen van mijn maaltijden. Ondertussen maak ik al een lijstje met wat ik misschien wil eten de komende week, voor ik boodschappen doe. Maar aan een gedetailleerd boekje met wat en wanneer ben ik nog niet begonnen. Ik eet graag waar ik echt zin in heb en vaak is dat iets totaal anders als ik een uur daar voor in gedachten had.

Waardoor er hier nog wel eens iets moet weggegooid worden omdat het over datum is, spijtig wel.
Dus ga ik me de volgende 3 dagen aan een schema proberen te houden. Ja, ik begin met kleine stapjes. Zo blijft er toch nog plek voor als ik spontane 'goestingskes' krijg in iets.

Dit is mijn menu voor de komende dagen;

Vrijdag:
Ontbijt: Groene smoothie met spinazie en biet + enkele peanutbutter-oattruffles
Lunch: Noodle-loze pad thai, met misschien toch wat echte noedels bij.
Diner: Home-made falafel met een tahinsausje, tussen een volkoren pitabroodje. Dit is een nieuw receptje dat ik ga uitproberen, als het lekker is krijgen jullie het zeker ook!


Zaterdag:
Ontbijt: Ontbijttaart met dadels en verse vijgen
Lunch: Vegan scrambeld 'eggs' , dit is ook een primeur voor mij.
Diner: Lasagne met pompoen en ricotta.

Zondag:
Ontbijt: Vers fruit met zaden en pitten.
Lunch: havermout met appel en kaneel
Diner: sweet and spicy noodles

Natuurlijk komen hier nog tussendoortjes bij zoals fruit, nootjes, bananenijs,...
Benieuwd of me hieraan kan houden, of dat mijn creativiteit en 'goestingskes' de bovenhand gaan krijgen of niet!

Nog even een kleine voetnoot: Dit is geen dieetmenu of een garantie om gewicht te verliezen. Dit is ook niet de essentie van Handsoffmyfood, maar wel gezond eten en je goed voelen. In mijn geval nu ook: geen verspilling meer door mijn gebrek aan organisatie :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten