zondag 6 september 2015

WWWRRAAAUWWFOOD: ZZZZuuper ZZZZzznelle ZZucchini!




Ik wéét het. Er zijn al erg veel zucchini-salades op deze blog verschenen. Toch blijft het een van mijn favoriete cleane maaltijden -op bananenbrood, lasagne, en eh... tja, na-. Je kan er prima weg mee als lunch of als diner! 
Deze pasta is net als de meeste zucchini-sliert-salades héél makkelijk te maken


Je hebt een spiraalsnijder nodig, dat wel. Heb je hem niet? Check even bol.com. Hier kan je makkelijk een simpel exemplaartje aanschaffen. Deze pasta is gezond, omdat hij uitsluitend uit groenten en pitten bestaat. Top toch?

Wie mijn recepten een beetje kent, weet dat ik eet met mijn ogen. Bordjes vol kleuren, daar val ik voor! 

Ingrediënten:
Pasta: 
- 4 courgettes, liefst gele én groene, zo jong mogelijk, in slierten
- 1 bakje kerstomaatjes, in verschillende kleuren, in kwartjes
- 1 potje zongedroogde tomaten, in fijne stukjes
- 3 lenteuitjes, in hele fijne ringetjes
- 2 teentjes knoflook, geperst
- een hand grofgehakte basilicum
- een halve citroen (het sap ervan)
- een hand pijnboompitten

- paprikapoeder
- zout
- peper

Pesto: 
- een bosje waterkers
- twee grote handen basilicum
- sap van een halve citroen
- een hand pijnboompitten
- olijfolie, volgens textuur van de pesto
- een teentje look


How to: 
- Meng alle ingrediënten van de pasta onder elkaar.
- Kruid af met paprikapoeder, peper en zout
- Blend in een blender, met lage snelheid, de ingrediënten van de pesto tot een geheel met nog kleine stukjes in.
- Meng de pasta en de pesto goed door elkaar. Hussel vlak voor het opdienen ook nog een keer goed op! 

Klaar in NO-time!

Misschien hou je ook van... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten