maandag 28 september 2015

VEGAN VIBES: #Spicy yellow beans & Sugar-Snap #Fennel-salade -Spicy and sweet... Yes we can!-


Ah! Dit is een fijntje! Het was inspiratie à la minute! Ik had boterboontjes, sugarsnaps, venkel en heel wat erwtjes die dringend moesten verdwijnen uit m'n koelkast. Het resultaat was verrukkelijk. Ja, zelfs mijn fijne HongKong-studente die muizenporties eet, schepte drie keer haar bordje vol. Volmondig gesmak van mijn tafelgenoten bevestigde wat ik zelf wel kon proeven. 't Is blogmateriaal. "Yes! This is really good" zei ze ter bevestiging van mijn vragende blik. (-Niki, mijn student-logee, is een van de peilers naar jullie smaakpapillen. Zij, mijn kids, en mijn liefste Mr. Foodie zijn bloedernstig in het beoordelen van wat jullie onder jullie neuzen krijgen-). 
Dus, lieve mensen, dit was mijn speed-it-up diner. 
Je kan, uiteraard, een schoteltje groenten minder maken. Maak ik had nu eenmaal écht zin om een bordje vol smaken op de tafel te toveren. 




Ingrediënten "Spicy Yellow bean-salade"
- 300g boterboontjes
- 1el plantaardige olie
- 300g (diepvries)doperwtjes
- 1/4 rode peper, zonder zaadjes, héél fijn gehakt
- een klein muntplantje, fijngehakt
- peper & zout 


Ingrediënten "Sugar Snap-Fennel-salade"
- 1el plantaardige olie
- 2 venkelknollen, in kleine blokjes
- 300g sugar snaps
- een snuifje zout en peper
- 1 blikje tomaten in blokjes (check de ingrediënten!)
- 1 teentje knoflook
- 1 sjalot, in grove stukken
- 1 bosje basilicum
- 1el paprikapoeder
- 1/4 rode peper, zonder zaadjes
- 200ml groentenbouillon


How to "Spicy Yellow Bean-salade" 
- Verhit de olie in de wok.
- Doe de boterboontjes in de wok en roerbak een minuutje of 4.
- Voeg nu de doperwtjes, peper en munt bij.
- Roerbak nog zes minuutjes, kruid af met peper en zout.

How to "Sugar Snap-Fennel-salade" 

- Verhit de olie in de wok.
- Roerbak de venkel met de sugarsnaps gedurende een minuut of 5-6.
- Maak nu de saus: blend alle overige ingrediënten bij elkaar.
- Roer de saus nadien onder de groenten en verwarm goed door.
- Kruid af met peper en zout. 


Lekker met volkoren couscous, boekweit, ... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten