donderdag 24 september 2015

VEGAN VIBES: Lunch met linzen en geroosterde bloemkool! #lunchtime


Het drukke schooljaar is begonnen voor mij, de stress slaat me al om de oren! Diegene die mij kennen zeggen vaak: jij hebt precies geen zenuwen. Ik kan je vertellen: dat heb ik zeker wel, en hoe....

Ik ben iemand die niet kan relaxen. Neen, zelfs niet van een 'deugddoende' massage of van een lekker warm theetje. Maar wilt dit dan zeggen dat ik niet geniet van het leven? Integendeel, ik kan er van genieten om met 101 en dingen bezig te zijn en niet weten wat eerst te doen. Ik ben een heel resultaatgericht iemand, ik geniet er van om goede punten te scoren voor een taak of van leuke reacties van jullie te krijgen op onze receptjes.

Ok, soms kan het allemaal even te veel zijn, maar nu lekker nog niet. Nu heb ik volop plezier van deze gezonde zenuwen en drukte.
Dit wil wel zeggen dat ik misschien af en toe geen tijd ga hebben voor een blogje of om uitgebreid te koken. Maar dit zal ik dan wel in halen of een uniek vrij moment. Zo heb ik deze namiddag al snel mijn lunchje voor morgen gemaakt. Was het al maar morgenmiddag....


Wat heb je nodig?

  • 1 kopje linzen
  • 1/2 bloemkool
  • 2 eetlepels kokosolie
  • 1 eetlepel gemberpoeder, komijn en cayennepeper.
  • 1 eetlepel tahin
  • 1/2 eetlepel honing of rijstsiroop
  • sap van 1/2 citroen
  • 2 eetlepels water of meer
  • 6 dadels
  • 2 handjes groene bladgroeneten bv. spinazie
  • optioneel: nootjes, geitenkaas (voor de non-vegans)

How to?

  • Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed je bakplaat met bakpapier.
  • Kook je linzen tot ze beetgaar zijn.
  • Smelt de kokosolie en meng met de kruiden.
  • Snij de bloemkool in roosjes.
  • Meng de bloemkool met de kruidige kokosolie en leg op het bakpapier.
  • Bak in de oven voor ongeveer 20 minuutjes.
  • Ondertussen meng je de tahin, honing en het citroensap.
  • Voeg water toe tot de dressing de textuur heeft dat je wil.
  • Snij de dadels in kleine stukjes.
  • Meng de linzen, bloemkool, dadels en de bladgroenten tot een salade.
  • Serveer met de tahindressing.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten