dinsdag 22 september 2015

VEGAN VIBES: Let's go VEGAN -toch al zeker voor een maand- en ga die challenge aan! #yeswecan #govegan #plantaardig

Veganisme. Het klinkt een beetje als een vreemd hippie-broertje van een vegetariër. Maar oh. Dat is zo niet juist! Vegan zijn is zoveel meer dan geen zuivel, vis of vlees meer consumeren. Het is toveren met smaken. Genieten van het uitzoeken van heerlijke menu's. Het is ook wel een beetje bruisen van energie... Vegan zijn en worden is een beetje de beste keuze van mijn 28-jarig leventje geweest. -En meestal zijn mijn keuzes echt oké...- 

Goed, op 1 oktober start dé Vegan Challenge van 2015. Als Captain is het de bedoeling dat ik jullie allemaal een beetje warm praat om in mijn team te komen. En... stiekem hoop ik ook wel dat ik jullie, met al die vegan-vibes die ik rond jullie oren gooi, ook af en toe gewoon blij maak met al die Hipp(i)e-food.
Dus, hier even mijn voorstel. Ik heb een team. En je bent welkom! :) Concreet klik je gewoon op 'lid worden' in de VEGAN CHALLENGE group van Handsoffmyfood... Heb je al geklikt? Mooi.
Neen? Dan lees je nu maar even verder... Ik ga nog even door! 



Veganisme is géén dieet. Het is een manier van leven die best wat inspanning vraagt. Het gaat over Eten. Eten met een grote letter E. Want, na een maand veganisme, heb je door hoe fundamenteel voedsel is voor je lijf. Wat het met je doet. 

Dus neen, je hoeft geen dierenrechtenactivist te zijn om als vegan-chick door het leven te gaan. Buiten m'n hond die hier rotverwend wordt, ben ik niet zo'n dierenvrouw.
Maar hé, je doet wel wat met de wereld! Draai je ook spaarlampen in? Of neem je wel eens de fiets naar het werk? Tuurlijk, want je wel de CO² drastisch laten dalen.
Wat je misschien nog niet wist, is dat die kippenfilet op je bord (en al de vleesindustrie -oké oké, die kippenfilet alleen is niet verantwoordelijk voor al het leed in de wereld- voor 91% van de CO² uitstoot ter wereld verantwoordelijk is). Dan valt die 9% van de auto's, vliegtuigen en boten in het niet! Aha! Een dagje veggie-dag per week is zowat hetzelfde als een miljoen auto's uit de straten halen!



Klaar en duidelijk luidt de uitdaging deze: 
"Do not eat something that crawls, walks, swims of flies... -en blijf ook even van alle zuivel af-". 

Oké, klaar, start! 
Thanks babies! 
En ... ohja... Vegans, lieverds, zijn sexy
https://instagram.com/explore/tags/sexyvegan/

Kus, 
Your captain, 
Lieselotte ;)


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten