donderdag 27 augustus 2015

SKINNY SINNER: Goji-bessen-sorbetje #hapklaarop #superfoodijsjeszijnaltijdbeter

Oh, wat zou ik hier veel kunnen over vertellen. Dat je ermee uitpakt, want hé, echt niet iedereen weet wat een goji-bes is. Dat het heerlijk is, want het is koud, plakkerig en zoet. Dat je ermee alle kijklustigen hun blik lokt, en vasthoudt, tot ze weten wat het is. En dat je trots kan zijn want 'dit lekker heb jij gemaakt', en al die kritische mensen hadden ongelijk.
Maar nee, 

Ik ga dat niet doen. Ik ben doodmoe. 

 De hele chaos in mijn huis (denk aan: hond, studente, kleuters, en ja, koken!) deed me net de das om. Jullie krijgen ingrediënten en een how to. En dan ga ik slapen. 

Ingrediënten: 
- 1/2 kopje geweekte gojibessen
- 1/2 kopje water
- 1/2 kopje cashewnoten, geweekt
- 1/4 kopje ahornsiroop
- 1/8 kopje kokosolie
- 1/tl vers citroensap
- 1 vanillestokje, het schraapsel ervan
- een snuif zout 


How to: 
- Giet al het weekwater weg.
- Kieper alle ingrediënten bij elkaar in de blender!
- Mix tot een homogeen, smeuïg geheel.
- Lepel in een vormpje. Ik gebruikte mijn muffin-vormpjes... Maar pralinnen-vormpjes doen het net zo goed!
- Zet minstens 3u in de vriezer.
- Klaar! SNEL OPDIENEN is de boodschap! -Ze smelten -uiteraard- héél snel!-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten