donderdag 30 juli 2015

VEGAN VIBES: Bloemkool-'couscous'! *SPICES*


Oh-ooooohw! Ik deed zo juist een nieuwe ontdekking!
Met mijn *foodmagazine-verslaving* kwam ik op dit gerecht van Mitchel Van Duren (Paleo Lifestyle Magazine)
Wat een uitvinding om van een bloemkool 'couscous' te maken, en dit was zo enorm lekker. Ik ben er dol op!!! Lieselotte en Charlotte deelden hier ook al recepten in deze stijl, maar voor mij is het de eerste keer dat ik dit maak, dus dacht ik om dit maar even te delen met jullie! 
Misschien hebben jullie dit zelf ook nog niet geprobeerd, zeker doen dan!**TOPPER**
Vanaf vandaag komt dit wel vaker op mijn menu, en het leuke is dat je er zelf je eigen 'touch' aan kan geven met wat je al in je ijskast hebt staan. ALL YOU NEED is 'BLOEMKOOL'! 
Hier mijn persoonlijke variant op de 'bloemkool couscous' uit het Paleo Lifestyle Magazine. 


Wat heb je nodig ?
(voor 4 personen)


  • 1 bloemkool, in roosjes
  • 2 el kokosolie
  • 1 ui(fijn gesneden)
  • 2 teentjes knoflook (gepeld)
  • 1 tl komijnzaad
  • 1/2 bosje verse koriander
  • 1/2 tl cayennepeper
  • 1/4 tl kaneelpoeder
  • himalaya zout en peper
  • 75 gram gedroogde cranberry's
  • 30 gram pijnboompitten (geroosterd)
  • 20 kerstomaatjes
  • een handje walnoten

How to?

  • Doe de bloemkool is roosjes en maal ze in de keukenmachine tot je een 'couscous' structuur krijgt.
  • Verwarm de kokosolie in een wokpan op halfhoog vuur en fruit hierin de ui, pers de look erboven uit.
  • Voeg toe: 'couscous'van bloemkool, komijnzaad, verse koriander, cayennepeper, kaneelpoeder, zout en peper. 
  • Roerbak in enkele minuten gaar en zet van het vuur.
  • Rooster de pijnboompitten.
  • Voeg toe aan de bloemkool'couscous': geroosterde pijnboompitten, cranberry's en warm nog enkele minuten door.
  • Snijd de kerstomaatjes in kleinere stukjes, en garneer ze op een bordje samen met je bloemkool couscous en strooi er wat walnoten overheen.
  • ENJOY! 

TIP: Pijnboompitten kun je heel eenvoudig in een pan zonder vetstof roosteren, en regelmatig met je pan schudden! Wel uitkijken dat ze niet verbranden.

Meer van dit?


Boekweitrisotto!
Quinoa risotto met bloemkool!

Cauliflower stamppot!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten