zondag 19 juli 2015

SUPER BREAKFAST: Bananen-amandel muffins to kickstart the day!

 
Aaah mornings, Ik heb er een haat-liefdeverhouding mee. De ene keer zou ik willen dat de ochtend nooit kwam en ik lekker kon blijven knorren in mijn bedje. Maar de andere keer kan ik niet wachten tot het eerste streepje licht door de gordijnen komt.

Wat heeft de grootste invloed? Mijn ontbijtplannen! Dan lig ik in mijn bed voor het slapen gaan al te denken aan wat ik s' ochtend allemaal in elkaar ga steken. Dan denk ik: Ik ga snel even wat inspiratie op doen op het net. We weten allemaal dat dat 'snel' al vlug een uur wordt. Bye bye 8 uurtjes slaap.

Deze fantastische muffins had ik al een tijdje in mijn hoofd en OMG ze zijn heerlijk!

Het meel zou je kunnen vervangen door een ander, want amandelmeel is nu niet het meest budgetvriendelijke. Maar het zorgt wel voor een unieke smaak die je eigenlijk niet mag missen.

Dus zet je wekker extra vroeg morgen, zodat je deze breakfast muffins recht uit de oven kan eten!

Wat heb je nodig?

  • 2 eieren
  • 2 bananen
  • 3 grote eetlepels amandelmeel
  • optioneel: scheutje amandelextract voor een smaakboost (aanrader ;) !) en een beetje lijnzaad.

How to?

  • Verwarm de oven voor op 180 graden.
  • Prak anderhalve banaan.
  • Kluts de eieren en meng deze met de banaan.
  • Voeg hierbij het meel en de eventuele andere opties.
  • Mix goed en giet in muffinvormpjes.
  • Snij de resterende halve banaan in schijfjes en leg deze er boven op.
  • Bak in de oven voor 10-15 minuutjes en begin je dag goed!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten