dinsdag 7 juli 2015

SKINNY SINNER: Ice pops met spinazie, kokos en banaan, for a healthy summer!

 
Ik ben een ik-wil-iets-en-ik-wil-het-nu iemand. Als ik iets in mijn hoofd krijg dan moet het zo snel mogelijk gebeuren of wil ik het zo snel mogelijk hebben. Van een kledingstuk tot grote dromen. Best vermoeiend zo weinig geduld hebben.

Vorige week was het bloedheet en ik wou zelf ijsjes maken. Niet 2 dagen later of die avond, maar direct! Eén probleem, ik had geen ijslollyvormpjes. Ik was ze al vaak tegen gekomen en had gedacht: leuk, dit moet ik ooit eens kopen. Dat had ik dus beter gedaan, want tijdens de hittegolf kreeg iedereen hetzelfde idee en waren ze overal uitverkocht!

Maar, zoals ik al zei, ik wou ijslolly's maken en dat moest dus ook direct gebeuren. Ik heb dus 2 kleine, lege yoghurtpotjes gezocht en deze hiervoor gebruikt. Tien op tien voor vindingrijkheid!

Ik had nog wat smoothie over en had geen potjes meer. Dus werd ik nog wat creatiever en heb het restje in mijn siliconen vormpjes gegoten. Dit kan ook gerust met een gewone ijsblokjesvorm. Heerlijk als verfrissende snoepjes of voor in je smoothies.

Wat heb je nodig?

  • 1 banaan
  • 1/2 blik kokosmelk
  • scheutje kokoswater
  • 2 handjes spinazie
  • optioneel: Iets om het wat zoeter te maken zoals honing, agave,....

How to?

  • Mix alle ingrediënten in de blender.
  • Giet in een vormpje of potje en zet in de vriezer.
  • Als je het zoals ik op de creatieve manier gaat proberen, zet je ze voor ongeveer 3 uur in de vriezer.
  • Als ze harder beginnen te worden steek je er de stokjes in.
  • Laat ze nu een nachtje in je vriezer zitten en vergeet ze zeker niet op te eten!

Meer van dit?


http://handsoffmyfood.blogspot.be/2015/04/skinny-sinner-aardbeien-basilicum-ice.html
http://handsoffmyfood.blogspot.be/2015/07/skinny-sinner-tropische-temperaturen.html


Aardbei ijslolly's




                 Aardbei-basilicum ijs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten