vrijdag 1 mei 2015

SKINNY SINNER: Chunky monkey vegan #ice-cream!


Vrouwen hun 2 beste vrienden zijn op sommige momenten Ben & Jerry's. Helaas zijn Ben & Jerry niet zo een goede vrienden met onze heupen en buik.

Vandaar voor jullie, één van de favoriete B&J smaken van alle vrouwen: Chunky Monkey, vegan style! Kleine chocolade banaantjes vind je  nergens, maar cacao nibs will do the trick.

Het geheim voor ijs van bananen te maken is een correcte vriestijd of een mega goede blender. Met mijn gewone blender lukt dit niet. Alles gaat aan de zijkanten hangen en je bent er zolang met bezig dat je gewoon bananenmoes hebt.
Lieselotte haar super deluxe machine heeft daar allemaal geen moeite mee. Maar omdat ik voor zulke dingen nog steeds het hakmolentje van mijn staafmixer gebruik is voor mij de vriestijd van de banaan cruciaal.

Een banaantje dat een uurtje of 2-3 in de vriezer heeft gestoken is ideaal. Je kan het desnoods nadien nog even terug invriezen als je je ijs graag vaster hebt. Als je geen uren kan wachten, steek je je schijfjes banaan een nachtje op voorhand in de vriezer en laat ze eerst een kwartiertje ontdooien. Ik durf er ook al eens een klein! scheutje plantaardig melk bij mixen als het nog te hard is.

Het beste van al is: dit is zelfs een heerlijk ontbijtje!

Wat heb je nodig?
1 grote of 2 kleine porties

  • 2 bananen ingevroren in schijfjes
  • 1 grote lepel pindapasta
  • 1 eetlepel cacaonibs
  • Als je het echt graag chunky hebt kan je er nog wat noten in doen.
How to?

  • Alles in je foodprocessor/blender of hakmolentje.
  • Chunky monky all the way!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten