donderdag 5 maart 2015

VEGAN VIBES: Spring rolls met #mango en #avocado!


Spring rolls of lenterolletjes zijn eigenlijk een mooier woord voor een soort loempia. Je gebruikt rijstpapier en je rolletjes worden niet gefrituurd.

Spring rolls zijn een echte hype geweest onder foodies. Ondertussen zijn ze dan ook een vaste waarde op de menu van velen. Ik heb eigenlijk veel te lang gewacht met deze rolletjes uit te proberen. Zeker nu ik ze geproefd heb, mmmm dit had ik vroeger moeten doen.

Je kan ze eten als snack, aperitiefhapje, lunch, voorgerecht of maak er gewoon je diner van. Vul ze met rauwe of gewokte groenten naar keuze en serveer met een lekker dipsausje.

Voor dit receptje heb ik mango, avocado en snijbiet gecombineerd. Yummy yummy en super healthy!
Ik heb mijn rijstpapier gewoon in de lokale supermarkt gevonden, bij de Aziatische producten.

Wat heb je nodig?
Lunch voor 2 personen 

  • 2 vellen rijstpapier
  • Halve mango
  • Halve avocado
  • 2 handjes snijbiet of andere groene bladgroente.
  • een paar blaadjes verse koriander
  • een paar druppels limoensap
  • 1 eetlepel sesamzaadjes

How to?

  • Neem een grote kom met heet water.
  • Leg hierin 1 vel rijstpapier.
  • Snij je mango en avocado in schijfjes.
  • Als je rijstpapier zacht geworden is, neem het er uit en dep even af.
  • Leg je mango, avocado en snijbiet op een rij in het midden van je rijstpapier.
  • Laat ongeveer 2cm vrij aan de 2 uiteinden.
  • Besprenkel met het limoensap, de sesamzaadjes en koriander.
  • Plooi de flapjes aan de 2 uiteinden naar binnen en rol dicht.
  • Herhaal alles voor het 2de rolletje.
  • Snij in het midden door en smul direct op.

Tip: Ik heb er een dipsausje van sojasaus, sesamolie, limoen en pindakaas bij gegeten!
Check zeker ook Lieselotte haar heerlijke "gefrituurde" healthy loempia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten