woensdag 10 december 2014

Happy-birthdaaaaay to me! #Birthdayparty #Chocolateproof


Vanavond geef ik een feestje! 27 Lentes staan er op mijn naam. Daar hoort gewoon heel erg veel taart bij. Oeps! Vanochtend -ruim op tijd.. ahum..- ging ik op zoek naar een snel raw-food-recept. Toegankelijk voor iedereen en vooral healthy-as-hell. Het is niet omdat je jarig bent dat je al je principes over boord moet gooien, denk ik dan. Sugarfree? Check
Deze chocoladetaart sprak tot ieders fantasie. Mijn dochter zat er verlekkerd naar te staren toen ze de diepvries in ging en lepelde met haar kleine vingertje de hele pot leeg nadien. Chocolate-overdose? Yes, it is. 

Je hebt een goede blender nodig om rawcakes te maken. Dat wil zeggen, geen dingetje dat zomaar te heet wordt als je het een kwartier laat malen met 200g hazelnoten in. Ik heb er enkele stuk laten draaien, ik wéét wat ik zeg. Voor mijn verjaardag deed m'n echtgenoot met een turbo-exemplaar cadeau. Ik schrijf er een van de volgende een recensie over. De VITAMIX is gemaakt voor foodies als ik. Thx hub ;)

In elk geval, haast ja naar de winkel en fix deze lekkere cake snel. Hij is -werkelijk waar- een stukje hemel op aarde. 


Ingrediënten: 
Basis:
- 60g kokosolie
- 150g hazelnoten
- 3 theelepels raw cacao poeder
- 1,5 theelepel raw honing 

Vulling: 
- 300g pecannoten
- 150g dadels (ongezoet!)
- 150g gedroogde vijgen
- 3 theelepels raw-honing
- 5 theelepels raw cacao poeder
- 1,5 theelepel vanille-extract 

Topping: 
- 200g kokosolie
- 120g raw cacaopoeder
- 2 theelepels agavesiroop
- gojibessen (of bijpollen) 

How to: 
- Bekleed je springvorm met bakpapier.
- Voor de basis meng je alle ingrediënten tot er een egaal deeg ontstaat. Hier moet je misschien lang voor 'blenden'. Ga vooral door tot het echt een vaste massa is. Vul de bodem van de springvorm. Druk héél goed aan en rol eventueel met een kleine deegrol tot een mooie rechte bodem.
- Voor de vulling ontpit je de dadels en snij je de gedroogde vijgen in stukken. Voeg alles bij elkaar en blend tot het vocht zich scheidt van de vaste massa. Giet het vocht weg. Schep de vaste massa op de basis en druk wat aan met je handen. Werk af met een kleine deegrol. Zorg dat het nauw aansluit aan de randjes van je springvorm. Zet 3u in de ijskast.
- Meng voor de topping de kokosolie, de cacao en de agavesiroop. Schep op het geheel en maak een gemarmerd patroon. Bestrooi met gojibessen. 
- Zet het geheel nu 30 minuten in je vriezer. Nadien kan je alles best bewaren in de ijskast. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten