woensdag 17 september 2014

WWWRAUWFOOD Charlotte's diary #4 RAW 'cheese'cake

Al weer een dag voorbij, nog 2 te gaan!

Mijn workouts zijn deze week minder intensief, niet bewust gewoon door andere omstandigheden. Dus spijtig genoeg kan ik mijn energieniveau hiervoor niet echt vergelijken.Maar eigenlijk heb ik tijdens de gewone dagelijkse bezigheden hier absoluut geen klagen over!
Ik heb geen energiedipjes en heb nog op geen enkel moment mij meer vermoeid als anders gevoeld.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik anders ook geen cafeïne binnen krijg. Koffie vind ik echt een smerig goedje. De geur,de kleur, ieks jakkebah!

De toestand in mijn buik is nog steeds hetzelfde, maar verergerd ook niet. Dus we gaan gewoon verder naar dag 4. Voor morgen heb ik witloof verwerkt in mijn lunch. Dit is een natuurlijk probiotica en gewoon ook super lekker in slaatjes.

Vanmiddag was er even een klein paniekaanvalletje, mijn voorraad raw brownies was op. Oh nee!!!!!
Ik heb me dan maar gewaagd aan een nieuw raw dessertje. Raw cheesecake, ook echt om je vingers van af te likken. Het receptje vind je hieronder.

Natuurlijk gebruik je geen echte kaas, maar cashewnoten en vanille. Ben je grote panna cotta fan? Dan ben ik zeker dat dit je hartje ook een sprongetje doet overslaan!

Wat heb ik gegeten vandaag?


Overnight oats met lijnzaad, pompoenpitten en blauwe bessen.
Lieselotte is van de echte rawfoodies te weten gekomen dat zij dit niet echt als volledig raw bezien. Omdat de havermout niet kan kiemen tijdens het weken.
Voor mij is het voldoende om te weten dat het nooit verwarmd is geweest boven de 40 graden. Dus deze heerlijkheid blijft gewoon op de menu staan!


Home made green iced tea in het zonnetje, zalig.
Voor groene thee heb je geen warm water nodig om voldoende smaak te krijgen.



Smoothie van notenmelk, lijnzaad, banaan en vijgen.

Raw mexican food!
Tomaten-paprika salsa op een wrap van sla. Gehakte walnoten met mexicaanse kruiden als vleesvervanger met zure room van cashew noten.
Je kan hiervoor dus beter een krokant sla-variant gebruiken bv. ijsbergsla. Met gewone sla was het echt een knoeiboel. Ik er uiteindelijk gewoon een slaatje van gemaakt en alles door elkaar gekieperd.




RECEPT: Raw cheesecake






 Wat heb je nodig?
Voor ongeveer 3 stuks

Vulling

  • handje cashew noten (geweekt voor min. 4 uur)
  • scheutje water
  • paar druppels citroensap
  • 1 eetlepel kokosolie
  • 1/4 vanille stokje, je hebt enkel de zaadjes nodig


bodem

  • handje andere noten, ik heb amandelen gebruikt
  • 4 ontpitte dadels


coulis

  • handje frambozen


How to?


  • Doe al de ingrediënten voor de bodem in een foodprocessor of hakmolentje.
  • Meng tot je een plakkerig deeg hebt.
  • Doe dit deeg in een siliconen cupcake vormpje, max. 1 cm hoog.
  • Doe alle ingrediënten voor de vulling in de foodprocessor of hakmolentje.
  • Mengt tot je een gladde emulsie hebt.
  • Doe dit boven op je bodem
  • zet voor min. 3 uur in de vriezer
  • Voor je het op eet maak je puree van de frambozen en giet deze over het taartje.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten